Basılı Reklam yapmanın 3 gizli sırrı

luxartchic_yoga

The simplest definition of advertising, and one that will probably meet the test of critical examination, is that advertising is selling in print.” –Daniel Starch

“Reklamın en basit tanımı ve muhtemelen en çok eleştirel testten geçen versiyonu basılı ilanlarda satış yapmaya çalışmaktır.” demişti 20. yüzyılın en büyük pazar araştırma ve pazarlama gurularından biri olan Daniel Starch. Beynin görsellik içeren bir basılı reklama ayırdığı zaman aralığı 300 milisaniye, yani 0,3 saniye (göz açıp kapama süresinden daha kısa)

Beynin görsel ilanlara verdiği tepkiler nasıl oluşuyor, nasıl etkileniyor:

  • İlk aşama “relevance of the ad to the consumer” yani “reklamın tüketiciyle ilintili olması”
  • İkincisi “effectiveness of the ad” yani “reklamın vurucu ve etkili olması” 10 yıl önceden daha fazla mesaja maruz kaldığımız teknoloji dünyasında reklamın vurucu ve etkili olmasının en önemli koşullarından biri de “simplicity” yani “yalınlık”.
  • Etkili reklamlar beyinde yakınlık oluşturma ilgili alanları etkiliyor, dolayısıyla reklamın algılanması için ayrılacak vakit artmış oluyor
  • Üçüncü etken de “brand awareness” yani “marka algısı” Hem bilinir markaların reklamlarına verilen beyinsel tepki daha fazla oluyor, hem de daha önce başka biryerde görmüş olduğunuz bir reklamın sizi yakalaması daha kolay oluyor. Bu da aslında 360 derece pazarlama iletişiminin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.
  • Kozmetik reklamları en iyi beyin algısı sonucu veren reklamlar, bu da aslında dikkat çeken yüz görselleri kullanmanın önemini belirtiyor.

Tüm bu bilgiler ışığında basılı reklamda uygulayabileceğiniz 3 önemli prensip:

  1. Pozitif duygular ortaya çıkaran reklamlar yapın, çünkü beyni en hızlı harekete geçiren ve reklamı sevdiren etki budur
  2. Basit reklamlar yapın, tüketicinin reklamı anlamak için çaba sarfetmesine gerek kalmasın
  3. Aşırı korku ya da mizah içeren reklamlardan kaçının, her ne kadar daha hızlı dikkat çekse de negatif ve ciddiyetsiz bir tad bırakıyor tüketicinin beyninde.

Dünyanın en etkili 100 basılı reklamlarından tüm örnekler burada

luxartchic_leli_sandwich_print_advertisement luxartchic_bbhotels_advertisement

İlgili araştırmanın Flemenkçe dosyasına buradan ulaşabilirsiniz:

Reklamlar

Yorum...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s