2015 model Lüks Marka Yönetimi Trendleri

2015 Lüks Marka Yönetimi TrendleriLüks ürünler sektörünü anlamak için öncelikle ekonomik gelişmeleri incelemek, ardından geniş kitlelere hitap eden markaların gelecek stratejilerini anlamak gerekir. 2015 model lüks marka yönetimi yöntemlerini konuşmadan önce bir cümle ile 2014 yılında dünyada ekonomi ve sanayi nasıldıyı özetlersek: ABD’den sonra dünyanın ikinci en büyük ekonomisi olan Çin’deki büyüme rakamları yavaşladı; (hükumet politikaları ve makro ekonomik göstergeler nedeniyle) Rusya tarafında jeopolitik nedenler rus müşterilerin alımlarını azaltmalarına sebep oldu, Hayal satan ve varlıklı kişiler için seyahat rotası olan önemli Avrupa ülkelerinin turizm gelirleri azaldı, Japonya ve ABD tarafında nispeten iyi bir yıl geçti ancak bu iki ülkede de rakamlar beklenenin gerisinde kaldı. Konjonktürel ekonomik gelişmelere, büyüyen e-ticaret sektörünü de eklersek in-store lüks marka yönetimi açısından zor bir yıl olduğu kanısına varabiliriz.

Zorlu 2014 yılında inovasyona önem vererek ön plana çıkan markalar moda alanında Saint Laurent, Bottega Veneta ve Hermes olarak sayılabilir. 2015 yılının en önemli maddesi ne olur derseniz, geçtiğimiz yıllardan farklı birşey söylenemez; Her bir varlıklı müşteriye özel geliştirilmiş, farklılaştırılmış ürün ve hizmetler.

2015 yılı Lüks Marka Yönetimi Trend ve Gerçekleri şöyle özetlenebilir:

  1. Çok fazla lüks marka olması: Turizm, otomobil, mücevher, moda ve gelir yönetimi alanında UHNW (Ultra high net worth) ve HNW (High Net Worth) müşterilerin ihtiyaç ve taleplerinden çok daha fazla marka bulunmaktadır. Bu markaların büyük çoğunluğu çok köklü markalar olmakla birlikte, start-up’lar da genellikle özgünlük yerine kopyalama yöntemiyle ortaya çıktıklarından, 2015 yılında daha fazla start-up’ın piyasadan çekileceği öngörülmektedir.
  2. Online-offline dengesi: Lüks markaların en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri olan kişiselleştirilmiş satış noktaları ve özel dizayn edilmiş mağazalarını tehdit edercesine, her sene mağazalara giren müşteri adedi %20 ile %30 seviyelerinde düşmektedir. Dolayısıyla 2015 yılının 3 mottosu: Online ve offline kanallara yeni değerli müşteri yönlendirmek, conversion rate (potansiyelden müşteri kazanımı) oranlarını artırmak ve son olarak da yalnızca VIP değil potansiyel müşterilerin elde tutma oranlarını da iyileştirmek yer alıyor
  3. Plan değil uygulama: Lüks marka sektörü satış, pazarlama, HR ve yönetim kardoları ile ortalamanın üzerinde çalışan tecrübesi barındıran bir sektör olduğundan, 2015 yılında tecrübeleri inovasyon ile birleştirebilecek genç yaratıcı beyinlerin ekiplere katılması gerekmektedir.
  4. Mağaza/Satış Müdürlerinin rollerini yeniden yaratmak:  Mağaza müdürlerinin ofislerinde günlük satış rakamlarının takibi, personel yönetimi ve genel müdürlük raporlaması gibi işlerden kurtularak her birinin markanın bir yüzü haline gelmesi sağlanmalıdır. Bu doğrultuda hem personel yan hakları, eğitimi hem de yetkileri yeniden tanımlanmalıdır. Mağaza/satış yöneticilerinin kendi bölgelerinin lokal marka müdürü olmaları, markanın 360 derece pazarlama planının bir parçası haline getirilmelidir.
  5. Kişiselleştirme ve yakın ilişki: Lüks markaların kimliklerini oluşturan özelliklerin başında uzak, ulaşılmaz ve soğuk durmak varken 2015 yılında müşterilerle daha çok kanaldan ve daha fazla frekansta girmeleri beklenmekte. 2014 yılında personal shopper denilen kavram Lüks markaların online bölümlerine girmişti (Zappos ve Net-a-Porter örnekleri) dolayısıyla 2015 yılında hem online hem offline personal shopper’larla marka-müşteri iletişiminin artırılması beklenmektedir. Bununla birlikte biraz önce bahsettiğimiz gibi Mağaza Müdürlerinin sadece mağazaya gelen müşterilerle değil, müşteri online bir kanaldan markaya temas ettiyse dahi onunla kontak halinde olacağı örnekler göreceğiz.
  6. CEO nesli değişiyor:  Lüks marka demografileri doğrultusunda 2015’te daha çok kadın yöneticinin üst basamaklara çıkması ve kültürel çeşitliliği destekleyen organizasyonların desteklenmesi beklenmektedir.
  7. Daha az Facebook, daha çok Pinterest:  Lüks marka tüketicilerinin beklentileri, Facebook içerikleri ve görselliğiyle değil, Instagram ve Pinterest gibi app.lerin doğru kullanımıyla örtüşmektedir.

Luxury Institute haberlerinden uyarlanmıştır.

Reklamlar

Yorum...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s